15 exemple pentru aplicarea în practică a analizelor de online media

article illustration

Sistemul nostru Neticle este un serviciu online accesibil din browser, care, pe baza cuvintelor cheie, analizează online media românească (portaluri de știri, forumuri, bloguri și pagini de social media) aproape în timp real. Menționările cuvintelor cheie pot fi urmărite cu ajutorul sistemului, ele fiind analizate în mod automat.

Bazat pe experiențele noastre, dar și pe consultările cu clienți noștri, putem evidenția următoarele exemple de aplicabilitate a analizelor online și social media:

Managementul reputației - urmărirea continuă al indexului propriu de opinie și compararea acestuia cu cel al concurenților.

  • Dacă indexul de opinie al unui concurent este semnificativ mai bun decât cel propriu, merită verificat motivul pentru care se scriu mai multe lucruri pozitive (sau mai puțin negative) legate de ei pe web. Merită de asemenea verificat modul în care acest succes poate fi reprodus.
  • Dacă este vorba de o ruptură negativă în indexul de opinie, e bine de analizat dacă acesta poate fi asociat cu o deficiență în serviciul oferit sau cu răspândirea unei vești negative.

Dezvoltare de produs / dezvoltare de serviciu

  • Cele mai frecvent folosite expresii cu o conotație negativă despre brandul, produsul sau serviciul propriu merită să fie folosite ca puncte de sprijin în eforturile de dezvoltare a serviciilor.
  • Cele mai des menționate expresii pozitive despre concurență arată care sunt lucrurile apreciate de utilizatorii de social media. Dacă există expresii care nu apar în legătură cu produsul sau serviciul nostru, merită lansată o campanie de comunicare având în focus aceste expresii pe parcursul dezvoltării produsului sau serviciului, deoarece în acest moment acestea reprezintă dezavantajul competitiv.
  • La fel, expresiile negative legate de concurență arată care sunt elementele care nu sunt preferare de către consumatori în legătură cu serviciul nostru. Acestea, la fel, pot fi folosite ca și punct de pornire în câștigarea de avantaj competitiv, dar și pentru o comunicare mai eficientă.

În sistemul Neticle se pot defini mai multe aspecte (criterii) legate de cu brandul, serviciul sau produsul nostru, care pot fi utilizate similar cu cuvintele cheie. Astfel de aspecte pot fi: politica de stabilire a prețurilor, disponibilitatea, calitatea, efectele secundare, relațiile cu clienții, montarea, administrarea sau alte domenii mai specifice.

Urmărirea concurenței

  • Prin graficul fluxului menționărilor se poate vizualiza dacă prezența online a concurenței se modifică semnificativ fie cantitativ, fie calitativ: aceasta poate fi rezultatul unei campanii noi, unui eveniment nou sau a unor bârfe, meme-uri pe web.

Identificarea cauzelor churn (de migrare)

Colectarea și analiza datelor și menționărilor de churn poate veni în sprijinul alcătuirii strategiilor de retenție a clienților.

  • Autorii comentariilor pot fi clienți, care odată identificați pe baza numelui, pot fi abordați cu oferte în vederea retenției lor.
  • Scăderea numărului de menționări churn sunt semne clare ale succesului strategiei de menținere a clienților. (creșterea numărului reprezintă însă, în mod evident, eșecul unei astfel de strategii).

Sprijinirea planificării campaniei de marketing

  • Expresiile cele mai pozitive legate de produs sau serviciu pot fi utilizate la formularea mesajelor, iar prin diferite campanii se poate reacționa la aspectele negative principale.
  • Cu ajutorul sistemului se pot identifica canalele de online media unde merită să fie plasate mesajele (la ce oră și în care zi a săptămânii)
  • Pot fi identificați autorii paginilor web unde sunt postate cel mai des menționările pozitive sau negative legate de cuvintele cheie.
  • Se poate observa cum anume se manifestă efectul de extindere a campaniilor asemănătoare ale concurenței în online media românească.

Urmărirea și evaluarea campaniei de marketing

  • Care au fost, conform indexului de opinie, cele mai de succes campanii și pentru ce orizont de timp?
  • Dacă aprecierea online a cuvintelor cheie a devenit mai pozitivă datorită campaniei? (A crescut indicele de opinie?)
  • A crescut numărul menționărilor legate de cuvintele cheie monitorizate? (s-a mărit fluxul de menționări? )
  • Cum s-a răspândit mesajul campaniei în online media?

Suport pentru vânzări

  • Sistemul Neticle poate oferi informații despre site-urile unde utilizatorii caută informații despre produsele sau serviciile pe care doresc să le achiziționeze. Prin înregistrarea pe site-urile sau forumurile potrivite, ne putem implica direct în deciziile individuale de cumpărare ale utilizatorilor.

Suport pentru vânzări și media buying

  • Se pot colecta date despre tipul site-urilor și canalelor, precum și despre profilul utilizatorilor care se interesează cel mai intens cu privire la produse sau servicii de un anumit tip
  • Înainte de planificarea strategiei online merită analizat dacă suprafața unde dorim să plasăm anunțul, cât de des se ocupă cu teme legate produsul sau serviciul nostru, respectiv dacă, în general, le plasează într-un context pozitiv sau negativ.

Identificarea și administrarea liderilor de opinie

Pe canalele principale de social media (bloguri, forumuri, Facebook, Twitter) merită examinate următoarele:

  • Cine sunt principalii autori pozitivi? - aceștia pot fi informați despre noile știri, campanii, evenimente sau acțiuni, chiar și sub formă de comunicate de presă.
  • Cine sunt autori cei mai negativi? – Prin contactarea lor personală, atitudinea negativă poate fi atenuată, după identificarea defăimătorului, opinia acestuia poate fi influențată.
  • Care sunt cele mai pozitive pagini web? – se poate realiza o implicare în discuția de pe site-ul respectiv, mărind astfel angajamentul. (pe aceste site-uri merită plasate anunțurile)
  • Care sunt paginile web cele mai negative? – se poate urmări activitatea utilizatorilor cu comentarii negative, se poate implica în discuția de pe site, reacționând la criticile formulate și corectând informațiile percepute greșit.

Suport în managementul de conținut al site-ului web și al site-urilor de social media

  • În baza menționărilor, cele mai populare atribute și expresii pozitive pot fi puse în focus pe site-urile web și pe rețelele sociale
  • În baza opiniilor negative, comunicarea elementelor criticate des poate fi modificată pe site-urile web și pe site-urile de social media.

Suport pentru comunicarea unidirecțională pe Facebook

  • Se poate analiza care sunt zilele săptămânii și orele când se vorbește cel mai mult despre un subiect sau un anumit brand. Sincronizarea comunicației merită ajustată după aceste ore.
  • În crearea mesajelor, merită utilizați la formularea mesajelor termenii și expresiile pozitive legate de brandul sau produsul nostru.

Suport pentru activitatea de Social Media

  • Care sunt paginile web unde se solicită cel mai adesea informații despre produsul sau serviciul nostru? –aceste site-uri merită să fie vizitate în mod regulat, și folosind un utilizator oficial al companiei, se poate contribui la rezolvarea problemelor sau la informarea corectă.
  • Există probleme des menționate? – dacă da, ne putem pregăti mai bine legat de aceste subiecte, deoarece întrebările ce se regăsesc des pe web vor fi cele legat de care se va căuta cel mai des serviciul de relații cu clienții.
  • Este posibilă reacționarea directă la plângeri sau solicitări ale clienților.
  • Identificarea reclamațiilor și crearea unor postări de răspuns: difuzarea rezolvării problemelor, împărtășirea problemei și soluției, deoarece aceasta poate fi utilă și altor consumatori.

Crearea rapoartelor executive de sinteză

  • cu ajutorul sistemului Neticle se pot crea cu ușurință rapoarte despre prezența online.
  • Raportul poate fi editat individual, compus din diferite elemente alese și poate fi transformat în pdf prin doar un singur clic.
  • Toate graficele pot fi exportate din sistemul Neticle în formă de png sau csv, astfel ele pot fi inserate cu ușurință în orice document sau prezentație.

Sondaj de opinie rapid

  • Colectarea și analiza datelor online despre o anumită temă este mult mai ieftină și mai rapidă decât modelele tradiționale de sondaj de opinie

Îmbunătățirea comunicării CSR

  • Cum se răspândesc și care sunt reacțiile la mesajele CSR oficiale în online media?

În prezent, pe baza textelor online, putem crea plus valoare în modul descris sus, dar lucrăm la extinderea listei și suntem deschiși la orice idei suplimentare.

Dacă te interesează cu ce altceva poate ajuta social listening brandul tău, compania sau agenția ta, citește și aceste articole.

Dacă dorești să testezi gratuit sistemul nostru, poți să ceri un demo aici, iar noi te vom contacta cât de curând.

Încearcă și tu!