60 Second Marketer: dezvoltarea serviciului/produsului prin analiza sentimentelor

article illustration

Jamie Turner, CEO-ul 60 Second Marketer, într-o postare de pe blog-ul său în care analiza posibilitățile de calcul și gestionare a ROI în social media, a subliniat inclusiv importanța analizei sentimentelor.

Printre metricii folosiți în cuantificarea rezultatelor campaniilor de social media (Page View, Followers, Reach, etc), el amintește inclusiv sentimentul. În opinia lui Turner, cu toate că este vorba de metrici calitativi, percepția publicului asupra unei pagini, a unui conținut sau chiar asupra întregii companii poate fi foarte eficient analizată în baza opiniilor exprimate.

În baza acestora, pot fi efectuate modificări sau rafinate anumite aspecte, lucruri care contribuie la creșterea calității și credibilității firmei în fața clienților.

”Cu toate că este vorba de metrici calitativi din punct de vedere technic, este posibilă cuantificarea sentimentelor față de compania Dvs. Necesită un pic mai multă energie și timp mai mult, însă vă asigură posibilitatea de a determina dacă o pagină, un conținut sau compania ca atare este menționată în mod negativ sau pozitiv. Apoi, se pot face ajustări în mod corespunzător, îmbunătățind astfel calitatea și credibilitatea companiei în ochii clienților.

Puteți folosi sentimentele referințelor, de asemenea pentru a determina cu ce anume au probleme clienții. De exemplu, dacă un produs este menționat în mod pozitiv doar într-o proporție de 30% din totalul referințelor din social media, ar putea fi util de amintit acest aspect persoanelor responsabile de produs, indiferent dacă este vorba de gustul produsului, prețul sau caraterul jignitor al unei postări recente.”

Considerăm importante exact din motive similare analizele automate ale opiniilor, punând accent pe simplificarea acestei metode în utilizarea pentru dezvoltarea serviciilor, pe lângă urmărirea percepțiilor asociate acestora.

Prin acestea, de fapt, dorim să realizăm o subordonare a analizei opiniilor în cadrul sarcinilor mai concrete de business, adică printr-un click să putem cere în Neticle date despre parametrii unui serviciu de pe web despre care oamenii au cele mai proaste păreri (preț, rapiditate, livrare, etc). Stay tuned!

Încearcă și tu!