Monitorizarea concurenței cu ajutorul analizei de social media

article illustration

Colectarea și analiza datelor din social media este utilă nu doar pentru a avea o imagine reală despre aprecierea companiei noastre, dar și pentru monitorizarea în timp real a activității și eficienței prezenței în mediul online al concurenței noastre. Pentru aceasta nu aveți altceva de făcut, decât să creați cu ajutorul câtorva click-uri rapoarte în sistemul Neticle Media Intelligence (dacă doriți vă ajutăm și în personalizarea acestora) și să parcurgeți menționările despre concurența dvs. Vă arătăm cum puteți acționa.

Sfaturile noastre pentru creșterea eficienței în extragerea celor mai importante insight-uri din sistemul Neticle:

Monitorizați aprecierea competitorilor în mediul online

În afară de monitorizarea reputației brandului dvs, puteți urmări și aprecierea online a adversarilor dvs din sectorul în care activați, motivul popularității sau eșecului lor. Din toate acestea puteți deduce informații utile privind metodele care funcționează cu succes în sectorul dvs și care sunt teritoriile mai riscante, unde utilizatorii de social media reacționează mai sensibil.

Urmăriți activitatea în social media a competitorilor dvs.

Dacă descoperiți care sunt canalele de social media unde concurența dvs este prezentă în modul cel mai activ, puteți ținti acele platforme unde ”zgomotul” de comunicație este cel mai scăzut, astfel profitând de acest avantaj avantaj, putând să vă adresați unor grupuri-țintă mai restrânse.

Însă, nu uitați nici de discuțiile cele mai importante despre unele teme profesionale: merită să vă consolidați prezența în social media pe canalele care generează cele mai multe menționări ale unor subiecte de interes, de exemplu prin urmărirea unor trenduri noi. Iar dacă vă construiți în mod conștient prezența în social media pe cele mai importante sentimente legate de piața pe care activați, puteți crește în mod rapid numărul utilizatorilor dvs devotați.

Verificați comunicația pe pagina Facebook a competitorilor dvs

Puteți măsura și verifica care este modul de comunicare al adversarilor dvs pe propriile suprafețe de social media (pagină sau grup Facebook), separat de menționările nedirijate de pe internet. Observați care sunt expresiile cel mai des utilizate și care sunt cele mai pozitive sau negative dintre acestea, adică care sunt cele mai mari avantaje sau dezavantaje ale lor în percepția clienților/consumatorilor. Construiți-vă comunicarea brandului dvs pe avantaje doar în cazul în care într-adevăr sunteți mai bun în domeniul respectiv, iar dezavantajele menționate de ei le puteți întoarce în favoarea dvs și puteți construi pe ele un avantaj competitiv pentru dvs. Puteți, la fel, să măsurați pe paginile proprii și pe cele concurente, care sunt tipurile de postări la care utilizatorii reacționează, precum și cele la care reacționează mai puțin, determinând astfel, printr-o singură verificare săptămânală, forma celor mai eficiente postări pe Facebook.

Urmăriți activitatea de PR a rivalilor din industrie

Cu ajutorul sistemului Neticle, puteți afla care sunt platformele unde apar cel mai des competitorii dvs în presa online. Dacă acestea sunt site-urile și blogurile cele mai importante din sectorul dvs, care sunt cel mai mult apreciate de către publicul dvs țintă, fiind citite în primele 5 minute de după prânz, atunci țintiți rapid o apariție în acestea. La fel, puteți afla din datele sistemului Neticle, care sunt persoanele cu care merită să colaborați, care sunt subiectele cele mai interesante pentru publicul dvs țintă.

”Furați” liderii de opinie de la concurenții dvs.

Este foarte util să descoperiți primii cine sunt formatorii de opinie din sectorul dvs de activitate, care împărtășesc în modul cel mai activ mesajele lor legate de subiectele de actualitate, putând astfel să îi abordați devreme (accesând și pe cei care îi urmăresc, care, de fapt, constituie și publicul dvs țintă) și să construiți o relație de colaborare, înainte ca aceștia să îi ”ajute” pe adversarii dvs

Dacă doriți să realizați rapoarte cu ajutorul câtorva click-uri despre concurenții dvs,, cu ajutorul cărora să puteți urmări în timp real activitatea lor online, scrieți-ne și încercați soluțiile oferite de Neticle Media Intelligence.
Încearcă și tu!